Ahad, Julai 10, 2011

Artikel: SEKOLAH RENDAH SENGKURONG

Lawatan Ke Sekolah Sukan









Seramai 120 orang murid dari Sekolah Rendah Sengkurong telah membuat lawatan ke Sekolah Sukan di Berakas. Rombongan yang diketuai oleh Kaunselor Sekolah berkenaan, Cikgu Pg Hamiosmera bertujuan untuk memberikan motivasi dan semangat kepada murid-murid tahun 6 sebelum mereka menghadapi peperiksaan Penilaian Sekolah Rendah (PSR) dalam bulan Oktober nanti di samping dapat mengetahui secara dekat tentang struktur sekolah serta syarat-syarat kemasukan ke sekolah tersebut. Pada awal lawatan, murid-murid telah diberi penerangan ringkas oleh Pengetua Akademik, Cikgu Norilham bin Hj Sani. Selepas itu murid-murid berpeluang dibawa kebeberapa tempat menarik minat murid seperti gelanggang futsal, badminton, sepak takraw, golf dan gymnasium. Bukan itu sahaja murid-murid telah dibawa ke sebuah bilik diberi nama Hilmas di mana dalam bilik ini terdapat beberapa buah mesin yang moden dan canggih dalam mengukur sejauh mana prestasi kekuatan mental, stamina dan fizikal para pelajar.


Murid-murid mendapat maklumat mengenai gymnasium yang menampung gelanggang silat, sepak takraw dan juga badminton.


Murid-murid juga dibawa ke sebuah bilik di mana para pelajar di sekolah berkenaan menguji kekuatan fizikal, stamina dan mental mereka.


Salah seorang tenaga pelajar menerangkan keunikkan ‘Bilik Hilmas’ di mana bilik ini terdapat beberapa buah mesin penguji stamina yang canggih dan moden.

DISEDIAKAN OLEH: KAUNSELOR DAN GURU-GURU BIMBINGAN SEKOLAH RENDAH SENGKURONG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan