Sabtu, Mac 06, 2010

Taklimat Klinik PSR

Sabtu, 6hb Mac 2010 @ Persidangan Sekolah Rendah Jerudong - Jawatankuasa Pembantu-Pembantu Kaunselor Brunei IV telah menjemput kira-kira 20 orang guru yang berpengalaman memeriksa kertas soalan PSR untuk membincangkan perisian klinik. Klinik PSR tahun ini akan diadakan pada sekala kecil berbanding tahun-tahun sudah di bulan April. JKPPK BruIV menaruh harapan supaya murid akan dapat mengambil peluang ini untuk lebih memahami dan memberi pendedahan pada format kertas soalan dan kesilapan-kesilapan lazim ketika menjawab soalan.

Bersama-sama menjalankan tugas dengan riang... Hahahaha...

Sesi perbincangan kumpulan guru-Bahasa Melayu... MEreka memutuskan untuk menunjukkan perbandingan contoh kertas jawapan terbaik dan contoh kertas jawapan kurang baik sewaktu klinik PSR nanti.

Kumpulan guru mengajar Science sedang berbincang dengan Penasihat JKPPK Bru IV, Cikgu Parahsita, mengenai masa dan isi kandungan klinik.

Guru mengajar Mathematics meneliti hasil perbincangan yang telah mereka sepakati.

Guru English penuh semangat memberikan pendapat masing-masing.
Semua guru jemputan mengakui telah berpuas hati dengan hasil perbincangan hari ini. Sebelum AJK bersurai, penasihat telah mempengerusikan mesyuarat pendek mengenai proposal klinik dan persediaan klinik. Perjumpaan seterusnya JKPPK BruIV pada 16hb Mac 2010 @ Perpustakaan Sekolah Rendah Masin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan